Évkör – Színkör

A Waldorf óvodák évi színritmusa alapján készítettem el ezt a színkört. A belső körben a négy évszak színeit láthatjátok, a kölső kört 12 részre osztottam fel, hónapok szerint. Ebben láthatjátok, hogyan követik egymást, és folyak egymásba a színek hónapról hónapra. 
Készítettem nektek egy mintát is, melynek alapján, akár a gyermekeitekkel közösen is elkészíthetitek. A bejegyzés alján megtaláljátok a sablont, és a folyamat leírását is. Gondolkodtam azon, hogy a sablonba beírom az évszakokat, meg a hónapokat is, de aztán arra jutottam, hogy sokkal személyesebb ha mindenki maga írja be őket :)






Évkör elkészítése:

Szükségetek lesz: színes ceruzákra, egy kis, tetszőleges színü       akvarellre, 1 db. rajzszegre és fonalra. 


– nyomtassátok ki a sablonokat vastagabb, fehér papírra, majd vágjátok ki a kört, a hátlapot és a mutatót.

– színezzétek ki a kört a fenti fotók alapján, színes ceruzákkal. A belső körben haladjatok a közepétől kifelé úgy, hogy mind halványabbra satírozzátok. A külső körben is hasonlóan színezzetek, ügyeljetek arra, hogy ne legyenek egymástól nagyon elütőek az árnyalatok, olvadjanak egymásba.
– írjátok be a belső körbe az évszakokat, a külsőbe pedig a hónapokat, alapul véve a fenti képeket.
–jól felvizezett akvarellel (vagy más víz alapu festékkel) fessétek ki a hátlapot és a mutatót, majd középen fogjátok őssze egy rajzszeggel. A mutató és a hátlap felső részét lyukasszátok ki, majd kössétek át fonallal...maris elkészültetek :)



Forrás: Daily-colours                        

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések