Így készíts kötött cicát

Már többen is kértétek a kötött cicáim mintáját leírással, hát most végre eljutottam odáig, hogy teljesíteni tudjam a kéréseteket. Remélem, sok örömet szerezhetek vele :) Azt a mintát fogom bemutatni, amit használni szoktam, de ezen ti változtathattok a fonal vastagságával, a kötőtű méretével, az alapminta nagyításával vagy kicsinyítésével, esetleg a kötés mintájával. Meglátjátok, egyáltalán nem nehéz, azoknak is ajánlom, akik nem annyira jártasak a kötésben, akár iskolás gyerekek is el tudják készíteni.

Kötött cica elkészítése:

Hozzávalók:

  • közepesen vastag gyapjúfonal
  • 3,5-ös kötőtű
  • kártolt, nyers gyapjú
  • zsákvarrótű vagy olyan vastag tű, amibe be tudod fűzni a fonalat
  • olló
Ezt a cicát most sima kötéssel kötöttem, de ti köthetitek lustával is. Itt megnézhetitek, hogyan néznek ki, és akkor el tudjátok dönteni, melyik kötésmintát válasszátok :)

1. lépés: Kötés

A testhez vegyetek fel a tűre 16 szemet, és kössetek 24 sort, majd a következő sorban fejezzétek be. A fejet 7 szemmel kezdjétek, és 20 sort kössetek, a 21. sorban fejezzétek be. A farkincáját 4 szemmel kössétek, és a 19. sorban fejezzétek be. Ha nagyítani szeretnétek rajta, azt könnyen kimatekozhatjátok, de mindenképp tartsátok meg az arányokat :)


2. lépés: Összevarrás

A testnek kötött darab sarkait varrjátok össze, így alakítjátok a cica lábait. Középen mindenképp hagyjatok egy hasítékot, ahol majd később kitömhetitek.




A fej két oldalát varrjátok össze, a két felső csücskét ferdén szegjétek le, hogy oda ne kerüljön gyapjú, ezek lesznek a cica fülei.



A farkincáját a két oldalán varrjátok össze, én nem szoktam, de ti a végén meghúzhatjátok, hogy kicsit kunkorodjon.


Az összevarrással meg is vagytok, körülbelül így kell kinézniük: 


3. lépés: Kitömés

Először tömjétek ki a lábait, majd a pocakját, nem kell túl ducira, a kötésnek önmagában elég jó tartása van. 
Tömjétek ki a fejét is, ezt már tömhetitek keményebbre, és próbáljátok meg szép gömbölyűvé alakítani.




4. lépés: Befejezés

A fej nyitott részét varrjátok körbe, és kicsit húzzátok össze, de ne teljesen, majd varrjátok fel a testre. 


Ha eddig megvagytok, akkor összevarrhatjátok a test alján hagyott rést is. Ezzel nagyjából már elkészült a cica, már csak a farkincáját kell felvarrni.




Én nem varrtam most szemeket, orrot, meg bajszot, de ti ízlés szerint alakíthatjátok :)


Remélem, érthetően mutattam be a folyamatot, de ha helyenként mégsem érthető valami, akkor kérdezzetek bátran! :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések