Szivárványszín mesekendő

Egy kedves ismerősöm kérte, ha tudok, szerezzek neki egy mesekendőt az idén induló Waldorf-csoportjához. Keresgéltem, de nem találtam csak külföldi webshopokban és elég borsos áron. Így arra gondoltam, hogy akár én is megfesthetném :) Egy igen egyszerű módszert választottam, amit itt megosztok veletek is.

Szivárványszínű kendő festése:

Hozzávalók:

  • négyzet alakú gézanyag (100 cm x 100 cm)
  • ruhafesték - 3 alapszín
  • ecsetek - legjobb egy jó széles ecset, olyan, amivel nagy felületet lehet festeni
  • bármi, amiben meg lehet keverni a festéket, én műanyag poharakat választottam, de lehet befőttesüveg vagy konzervdoboz is
  • egy nagyobb falap vagy vastagabb nájlon, hogy ne festékezzük össze az asztalt
1.
Legelőször, ha tehetitek, szegjétek be az anyagot, hogy idővel ne foszoljon tovább. Majd nekifoghattok a festék megkeveréséhez. Én Gallus festéket használtam, egy tasakhoz kb. 2 deci langyos vizet töltöttem, de ha te mást vettél, akkor biztosan írja a dobozán, hogy milyen arányban kell vízzel keverni.



Ha a festék keverésével megvagytok, akkor lehet nekifogni a festésnek. A színeket ebben a sorrendben fessétek egymás után: piros, narancssárga, sárga, zöld, kék, lila. Nem szükséges külön megkevernetek a narancssárgát, a zöldet, meg a lilát, az anyagon is kikeverhetitek ezeket: például a piros csíknak egy részére fessetek rá sárgával, így meglesz a narancssárga, zöldet és lilát ugyanezzel a módszerrel, a megfelelő színek egymásra festésével nyerhettek.





2.
Ha végeztetek a festéssel, valahogy ki kell teríteni az anyagot úgy, hogy ne follyanak össze a színek. Én összehúztam a kendőt fentről lefele – a piros részét a pirossal, a sárgát a sárgával és így tovább. A falappal együtt kivittem, majd arról óvatosan – a piros és a lila sarkaktól fogva – leemeltem, aztán kiterítettem száradni.
Fontos az is, hogy ha már megszáradt, akkor még öblítsétek át hideg vízzel. Ehhez én anyukám segítségét kértem, ő a kád fölött megtartotta a kendőt a piros, meg a lila sarkaitól fogva, miközben a tusolóval átmostam. Végül óvatosan kicsavartuk, és ismét kiterítettem száradni. 







Megjegyzések

Népszerű bejegyzések