Nemezelt Pólyás Babák

Saját tervezésű, nemezelt babák... Tegnap estére fejeztem be, és viszonylag könnyű elkészíteni, főként azoknak, akik jártasak a nemezelésben.
A testük natúr színű gyapjú, arra nemezeltem rá a pólyát, vagyis a színes gyapjút, majd pelenkaöltéssel díszítettem. A gyapjút házilag festettem meg Gallus festékkel.
Nem nemezeltem túl keményre a babákat, kissé tehát puhábbak, lehet gyúrni őket, viszont a formájukat így sem veszítik el.


Ezekkel a nemezelt babákkal már egészen kicsi gyerekek (akik már nem falják be) is szívesen játszanak. Lehet őket karon hordozni, mert könnyűek, és nem túl nagyok, be lehet őket tekerni anyaggal, lehet velük aludni... nagyon praktikus kis babák.
Ezelőtt pár évvel készítettem még hasonlókat, de ezek ketten a lappföldi mesék hideg elől jól beburkolózott anyókáira és gyermekeire emlékeztetnek. Van egy jó kis könyvünk, lappföldi népmesék vannak benne, sokat olvastam gyermekkoromban. Megkeresem, és beírom majd ide nektek a címét.





A meséskönyv címe, amiről beszéltem: A RAVASZ PÓKASSZONY, Lapp Népmesék. Szabó László gyűjtése, 1968-ban adták ki Budapesten.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések